Wszyscy miłośnicy jednego z najbardziej rozpoznawalnych modeli niemieckiego koncernu – Passata mają powody do zadowolenia, bo już jesienią bieżącego roku do sprzedaży trafi hybrydowa odmiana tego modelu, oznaczona jako GTE.
Volkswagen Passat GTE to hybrydowa propozycja niemieckiego koncernu motoryzacyjnego, która będzie w stanie pokonać nawet do 50 kilometrów przy wykorzystaniu wyłącznie napędu elektrycznego. Wynik ten jest mocno konkurencyjny na tle konkurencji, choć wielu krytyków motoryzacyjnych twierdzi, że wszystkie auta hybrydowe powinny charakteryzować się jeszcze pojemniejszymi akumulatorami, przez co standardowymi wynikami powinny być dystanse z rzędu 200 kilometrów, przy wykorzystaniu napędu wyłącznie elektrycznego.
Jaki układ napędowy będzie odpowiedzialny za zasilanie nowego Passata? Pod maskę samochodu trafi benzynowy silnik o pojemności 1,4 litra, który będzie w stanie generować 156 KM mocy. Będzie on wspierany poprzez 115-konną, elektryczną jednostkę napędową, co przełoży się na maksymalny moment obrotowy całego układu rzędu 400 Nm oraz moc wynoszącą 215 KM. Jak przełoży się to na osiągi nowego Volkswagena Passata? Wg danych producenta samochód będzie w stanie przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie niespełna 8 sekund, a prędkość maksymalna auta wyniesie 220 km/h. Rewelacyjnie prezentują się dane dotyczące spalania samochodu, które ma wynieść, przy w pełni naładowanych akumulatorach zaledwie 1,8 litra na każde, pokonane 100 km.
Volkswagen Passat GTE będzie oferowany w Europie w dwóch wersjach nadwozia – sedan oraz kombi. Obie odmiany mają trafić na rynek już jesienią tego roku. Ceny dla podstawowej odmiany samochodu, przeznaczonego na rynek niemiecki mają rozpoczynać się od 44 250 euro. Nie znamy jeszcze cen, w jakich Passata GTE będą mogli nabyć polscy kierowcy, ale powinniśmy je poznać pod koniec okresu wakacyjnego.